reklama

A vraj za úsmev nič nekúpiš!!!

V pondelok ráno prišla kolegyňa vysmiata ešte viac ako inokedy a so smiechom nám ostatným rozprávala svoj zážitok z cesty domov. Pochádza z Lysej pod Makytou a takmer každý týždeň cestuje k rodičom. Vo vlaku si k nej prisadla jedna staršia pani a dali sa do reči. Len tak všeobecne a nezáväzne sa porozprávali o počasí, práci, no jednoducho o všetkom, čo prišlo na jazyk. A tak im príjemne ubehol čas. Zrazu pani vytiahla z tašky Activiu a 2 jogurty a dávala ich kolegyni. Tá začala zaskočene odmietať, ale pani nebrala žiadne námietky do úvahy, jednoducho tam jogurty nechala a vystúpila. Všetci sme sa zasmiali a s poznámkami typu „To si si pekne zarobila.“ sme sa vrátili k práci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

V myšlienkach som sa ale k tomuto príbehu stále vracala. V pamäti sa mi vynorili spomienky na moje 4,5 hodinové cesty vlakom počas štúdia, keď som napriek predsavzatiam, že už budem naozaj len spať, väčšinu času prekecala so spolucestujúcimi a tak sa dozvedela nielen všetky regionálne správy, ale často aj dostala najesť s komentárom, že síce nevyzerám, že to potrebujem, ale som študentka a tak musím byť stále hladná.

Alebo keď som tesne po skončení vysokej školy potrebovala súrne opraviť topánky. Po skúsenostiach z Bratislavy som najskôr bežala k bankomatu, aby som mala dostatok hotovosti. Potom mi chvíľu trvalo, kým som našla jediného obuvníka v mojej rodnej obci. Keď sa mi to už konečne podarilo a dohodla som sa s ním, že mi topánky opraví prednostne, po mojej otázke koľko platím zaznela šokujúca odpoveď: „Už ste zaplatili, slečna. Urobím to za Váš úsmev.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viem, že naša ekonomika by asi dlho nevydržala, keby všetci a všade platili len úsmevom. Ale niekedy ma úplne fascinuje, čo všetko sú ľudia ochotní dať alebo spraviť za úsmev alebo pár milých slov. A to nielen na Slovensku. Podobné zážitky som mala v Rusku, Mongolsku, Azerbajdžane aj Nemecku. Sú to všetko úplne rozdielne kultúry, ale hodnota úsmevu je vo všetkých veľmi vysoká. Možno len vyjadrená iným spôsobom.

Alena Vojenčiaková

Alena Vojenčiaková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ako moja najstarsia sestra tvrdi, som mala drza opica, ktora rada spoznava nove kraje a novych ľudí. Zoznam autorových rubrík:  Hocičo z domovaAzerbajdžanSibír

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu